Augmented reality en online marketing

Wat betekend augmented reality (toegevoegde realiteit) voor online marketeers?

Met spelers als Apple en Facebook die bezig zijn met ontwikkelingen voor de nieuwe technologie stelt Brain Smith dat AR veel meer wordt dan alleen iets nieuws voor de online marketeers.

Augmented Reality

Een gigantisch succesverhaal dat AR in het daglicht zette is het vorig jaar (2016) uitgekomen Pokémon Go.

Technologie reuzen steken de AR fakkel aan.

Op veel manieren heef Pokémon Go gediend als bewijs dat augmented reality een enorm potentieel heeft als marketing tool. Stel je nu eens voor dat je in plaats van Pokémons billboards en advertenties ziet alleen in de virtuele wereld. Dus je loopt in amsterdam en vraagt bijvoorbeeld SIRI “Frietzaak” al lopende door de straat zie je waar in die omgeving dan een frietzaak is, hoe makkelijk kan het zijn.

Bijvoorbeeld, Apple wil in het toekomstige iOS 11-besturingssysteem augmented reality standaard gaan inbouwen. Voor succesvolle toegevoegde realiteit zijn gespecialiseerde “geospatiale informatie diensten” nodig.

Ook heeft Facebook zijn interesse getoond in AR, immers zij zijn bezig met hun eigen AR mobiele platform. Mark Zuckerberg (Facebook CEO) heeft dit op de recente Facebook F8 conferentie bevestigd.

Wat houdt AR in voor lokale marketeers?

Lokale marketeers zouden kunnen profiteren van de mogelijkheid om informatie te verstrekken bij lokale promoties. Dus wanneer een potentiële klant de camera van de telefoon bijvoorbeel op een pak melk richt, dan kan het AR-platform laten zien waar deze te koop is en waar deze het goedkoopst is.

De vraag is hoe kan een local online marketing agency inspelen om dit te monitizen.

Ook werkt het andersom, toegevoegde realiteit kan het digitaal winkelen sterk verbeteren door bijvoorbeeld een meubel via uw mobiele apparaat in uw woonkamer te projecteren om te zien hoe het staat. IKEA heeft bijvoorbeeld hiermee gexperimenteerd en heef Apple benaderd om een app hiervoor te ontwikkelen voor iOS 11.

Met AR vervaagd de lijn tussen digitale en fysieke winkelervaring. De mogelijkheden zijn ongekend.

De toekomst van toegevoegde realiteit.

Bedrijven zullen verder blijven investeren in augmented reality en nieuwe marketing applicaties zullen hiervoor ontstaan. Zeker nu we weten dat reuzen zoals Apple en Facebook hier volledig voor gaan kunnen we nu zeggen dat de toekomst van AR gigantisch gaat worden. Het is nu de tijd om in te stappen op de AR trein die er aan gaat komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *